Urban Resort

Huurverhoging

English below

Huurders van Urban Resort ontvangen elk jaar, in mei, een email waarin we aankondigen dat we de huurprijs per 1 juni van dat jaar aanpassen door middel van een indexering. Meerdere van onze huurders hebben ons benaderd met de vraag of we hier vanwege de Corona-crisis niet vanaf kunnen zien. We hebben hierover vooraf intern discussie gevoerd en besloten om niet van deze indexering af te zien. Hieronder leggen we uit waarom:

Het gaat enkel om een zogenaamde ‘correctie’ i.v.m. de inflatie. Er zijn veel organisaties die deze indexering aangrijpen om de huren extra te verhogen. Wij doen dit niet. Los van de inflatiecorrectie vindt er bij Urban Resort geen verhoging plaats.

Er werd ook gevraagd hoe we de hoogte van het % bepalen. Welnu, wij zijn zelf niet degenen die dit percentage berekenen. Dit wordt op nationaal niveau gedaan door het Centraal Bureau voor de Statistiek. Zij berekenen ieder jaar wat de gemiddelde verhoging/verlaging van de kosten geweest is, daaruit volgt een indexeringspercentage en dat volgen wij.

We begrijpen heel goed dat een verhogingen, nu vanwege de Corona-crisis, extra gevoelig liggen. Urban Resort is helaas financieel niet in staat om de huren niet met de stijgende kosten op andere niveaus mee te laten bewegen. Met ruim 500 hoofdhuurders zou afzien van de indexering een flinke financiële tegenvaller voor Urban Resort opleveren. Want ook wij kampen zwaar met de economische consequenties van de Corona-crisis.

Mocht het betalen van de huur inclusief de indexering problematisch voor je zijn, dan kan je een beroep doen op de betalingsregeling die wij momenteel aan onze huurders aanbieden. Neem daarover contact op met adminsitratie@urbanresort.nl.

____________________________________________________________________

Rent adjustment

Every year, tenants of Urban Resort receive an email in which we announce that we will adjust the rent per June 1 of that year by means of an indexation. Several of our tenants approached us with the question whether we can not do this because of the Corona crisis. We discussed this internally beforehand and decided to go through with implementing the indexation. Below we explain why:

It only concerns a so-called “correction” in connection with inflation. There are many organizations that use this indexation to increase the rents. We do not do this. Apart from the inflation correction, there is no increase at Urban Resort.

We were also asked how we determine the level of the%. Well, we ourselves are not the ones who calculate this percentage. This is done nationally by the Central Bureau of Statistics. Every year they calculate what the average increase / decrease of the costs has been, which results in an indexation percentage and we follow that.

We understand very well that increases, now because of the Corona crisis, are extra sensitive. Unfortunately, Urban Resort needs to keep the rents moving in line with other levels were costs are also rising. With more than 500 tenants, refraining from indexation would be a major financial setback for Urban Resort. We too are struggling with the economic consequences of the Corona crisis.

If paying the rent including this indexation is problematic for you, you can appeal to the payment scheme that we currently offer to our tenants. Please contact adminsitracy@urbanresort.nl about this.


Urban Resort

Over FORT KNOX

Laat de naam je niet misleiden. FORT KNOX klinkt misschien als een Middeleeuwse burcht met een Middeleeuws gezelschap, maar in werkelijkheid is het een klein terrein met zelfgebouwde ateliers op het Zeeburgereiland. De huurders zijn een vaste groep creatieve zelfstandigen en ambachtslieden. Samen vormen zij een kleurrijke kunstenaarsbroedplaats, op deze nog onontgonnen plek in Amsterdam.

Geschiedenis FORT KNOX

Meer dan 25 jaar geleden stond kunstenaar Dok van Winsen aan de wieg van deze broedplaats. Hij maakte hier onder meer de Gaudi- achtige banken die al jaren zitplaats bieden aan toeristen op de Nieuwmarkt.

In 2012 vertrok van Winsen met atelier en al naar Frankrijk en kreeg Urban Resort de plek in beheer. Oude en nieuwe huurders hebben sinds die tijd FORT KNOX gemaakt tot wat het nu is: een klein, creatief paradijsje met hardwerkende, gemotiveerde kunstenaars en andere creatievelingen.

De huurders zorgen er samen voor dat het terrein altijd in beweging en ontwikkeling is: een verwilderd stukje tuin kan binnen een paar weken tijd zijn omgebouwd tot moestuin of een gezamenlijke overdekte werkplaats. Er wordt zoveel mogelijk met gebruikte en gevonden materialen gebouwd. Deze veelzijdige inventiviteit maakt FORT KNOX tot een professioneel zooitje (on)geregeld, een unieke plek in Amsterdam.

 

Urban Resort

COVID-19: Measures in our broedplaatsen

Last update 10 May 2020

We take appropriate measures in our broedplaatsen to prevent the spread of the coronavirus. Urban Resort follows the guidelines of the RIVM and the government in all its ongoing work. Below we would like to share information for our tenants about the measures we take: such as prevention, increasing cleaning and making disinfectants available.

Urban Resort remains open and accessible to its tenants. Viewings for vacant studios will take place 1-on-1 with an appropriate 1.5m distance. Our employees work from home as far as possible. Some (maintenance) work cannot be carried out to prevent possible contamination of colleagues. Where possible we will of course continue!

General measures
We ask all tenants to adhere to the guidelines of the RIVM and the GGD. See also the website of the Rijksoverheid (National Government )for more information. At the moment, these are the most important measures you can take to prevent the spread of the coronavirus. So it is always important to follow these. Being:

 

Wash your hands regularly
Cough and sneeze in the inside of your elbow
Use tissue paper
Do not shake hands
Everyone in the Netherlands is asked to keep a distance of 1.5 meters from each other where possible
Work at home as much as possible
If you have mild health problems, avoid social contact and stay at home
And think about reducing risks yourself.

IMPORTANT: Always let us know if you think or know you have the coronavirus!

Accessibility
Urban Resort remains accessible. As a tenant, you can reach your rental coordinator by email preferably, as a lot of us work from home. If you have any questions or concerns, please share them with someone from our team. You can also do this via info@urbanresort.nl or call 020 6937575.

 

Use of workspaces
Our buildings will remain open for the time being. If you have no health problems and if working from home is not possible, you can use your space. Keep an appropriate distance from each other and observe the necessary hygiene measures. If you have (mild) health problems, such as sneezing, coughing, sore throat, runny nose or fever, stay home! Do you share your workspace with fellow users? Then make mutual agreements, so that you can use the space separately as much as possible.

 

Guidelines for Tenants and Users:

 

1. Provide at least 10m2 of workspace per person in your studio.

2. It may not be possible to work in space all at once. Therefore make a timetable: Who is working, when and where, in the studio.

3. Mark on the floor how you can move around the room to avoid contact with your fellow users (for example, by indicating one-way traffic).

4. Also keep in mind the 1.5-meter distance in elevators. Preferably, take the stairs.

5. Have a closed waste bin in your space.

6. Do not share pens, chargers, telephone, lighters, staplers, etc. Make sure you have your own workstation or clean it thoroughly after use for the next user.

7. Clean contact points (eg light switch or door handle) regularly with an alcohol wipe.

8. Provide adequate ventilation within your studio, preferably open a window for fresh outside air.

9. Do not travel long distances to the broedplaats. Avoid public transport as much as possible.

10. Non-tenants may re-enter the broedplaats from 1 June in accordance with the measures from RIVM, provided that the correct distance is guaranteed. This means that you can organize workshops or lessons when your clients pre-book in advance, and you can guarantee a safe environment.

 

We try to keep our broedplaatsen workable for all as best as we can. If you have a good idea, or if you run into something, let us know! Together with your broedplaats-colleagues, ensure that we can work in a safe environment, so talk with each and point everybody in the direction of these guidelines.

 

Hygiene
Because hygiene is extremely important at this moment, Urban Resort has distributed disinfectant cleaning products to various locations. In the broedplaatsen where Urban Resort is cleaning, we are expanding that work until further notice so that all door handles, banisters and the like are cleaned more often the coming period. Where cleaning is arranged mutually, we request tenants to use the disinfectants for this as well.

 

Suspension of public functions
In all our locations, public activities and events have been discontinued and all food and beverage outlets are closed. Cultural institutions are, however, allowed to reopen, taking into account extra safety measures, from 1 June. The cabinet took the following measures on 6 May: A maximum of 30 people (including staff) and a distance of 1.5 meters and visitors must book in advance. This will be scaled up to 100 people (including staff from 1 July 2020). Together with the cultural institutions and food and beverage entrepreneurs in our broedplaatsen, we look for solutions to maintain the 1.5m distance. All others events that need a permit are prohibited until September 1, 2020.

 

Residential groups
We understand that there are also concerns with the people who live in our buildings. Tenants live in residential groups in broedplaatsen LELY, SUP and WIJK7. We have received signals from tenants who are concerned about the possibility that one of the residents could become infected with COVID-19. Here too, we refer to the regulations of RIVM and the national government, which provide all kinds of answers to these kinds of situations in FAQs. We maintain separate contact with all tenants who live in our buildings about these guidelines.

 

No reception function: handling mail and packages
For the broedplaatsen where there is a reception, we temporarily stop the reception function. Urban Resort wants to limit the risks for reception staff. For example, tenants at LELY will have to take care of receiving mail and packages themselves. Only at our location ACTA do we continue to have a limited reception function.

 

Information for your company or artists, makers or cultural organizations
The corona crisis may have major consequences for your company or work as an artist, maker or your cultural organization. Urban Resort therefore wants to keep you informed about possible financial measures and helpful information. Please take a look at the following page.

We wish everyone good health!

Rent adjustment

The rent is adjusted every year by indexation. Read more about what this means and why, despite the current situation, we must also implement this increase this year.

Viewing days
Viewings of the vacant spaces continue 1-on-1, with 1.5m distance. On our offerpage (aanbodpagina) you will find information about the studios that are/will become be available.

Urban Resort

COVID-19: News and updates for our creatives

Last update 14 April 2020

The consequences of the coronavirus have a strong impact on the creative- and cultural sector. Our tenants, mostly self-employed, are facing difficult times.

The government comes with a number of financial arrangements. Urban Resort is not yet eligible for financial support and therefore cannot waive the rent for its tenants. Like most organizations in the cultural sector, we are “not-for-profit” and therefore have a limited financial buffer.

However, Urban Resort tries to assist its tenants as much as possible in these uncertain times.

That is why we have made an overview of the various arrangements that our tenants can apply for themselves and an overview of the main websites where relevant information is shared. The information changes daily. We, therefore, advise you to keep a close eye on updates on the mentioned websites and other links.

Tenants who are in trouble due to a temporary disappointing income due to the Corona crisis, can contact us. Together we look at the possibilities for a payment arrangement/solution. We invite tenants to contact their rental-coordinator by email. You can also send an email to administratie@urbanresort.nl, or get in touch with us on 020 6937575.

Read more about the measures we take in our locations and within the organization, here.

 

Read about the measures we take in our Broedplaatsen here. 

  1. _________________________________________________________

 

Information sources 

 

  1. 1. Bbz benefit (financial assistance for self-employed persons) & Bbz loan

Self-employed people without personnel can receive temporary support from the municipality in the form of financial assistance. This benefit is intended to compensate for the fall in income caused by the corona crisis and is a supplement to a social minimum for a period of 3 months. As an entrepreneur, you can also apply for a Bbz business credit/loan to solve liquidity problems. The repayment of that loan can be postponed.

More information via the link: www.rijksoverheid.nl

_________________________________________________________

2. Compensation for damages due to COVID-19

If your turnover has dropt due to the measures taken by the government against the corona crisis, you are entitled to a gift of € 4,000 to compensate operating costs. The compensation is for those entrepreneurs whose main activity corresponds to one of the established SBI codes. Is your SBI codes missing from the list? Then read on here.

More information via the link: www.rvo.nl

_________________________________________________________

3. Loan (BMKB and GO financing)

Through government guarantees, it will be easier to obtain a loan from one of the Dutch banks and other lenders. Entrepreneurs can make use of the BMKB- and a GO-financing. Repayment obligations (also for current loans) may in some cases be delayed.

More information via the link: www.rvo.nl

_________________________________________________________

4. NOW scheme (temporary compensation for labor costs)

An employer can submit an application to the UWV for compensation for wage costs.

More information via the link: www.uwv.nl

  1. _________________________________________________________

    5. Belastingdienst (Tax authorities)

  2. The Belastingdienst takes measures for people to apply for a delay in paying taxes. This is possible for all the ‘aanslagen’ for instance: income tax, partner tax, turnover tax (VAT) and payroll taxes. To apply, you need to send a letter to the tax authorities.

If you have less profit during this period, you can change your ‘Voorlopige aanslag’ so that you immediately pay less tax. If the amount is less than the tax you already paid in the first months of the year, you will be refunded the difference.

The Tax and Customs Administration also temporarily lowers the collection interest to 0.01% over delayed payments. This applies to all tax debts.

More information via the link: www.belastingdienst.nl

_________________________________________________________

6. Mortgage

Lenders have raised their mortgage interest rates. Due to the economic situation, capital market interest rates are rising and this has an impact on the level of mortgage interest rates. It remains to be seen whether the increase will continue, as the European Central Bank has put together an emergency financial package of 75 billion. So now is the time, if you have not already done so, to improve your current mortgage conditions and reduce your monthly payments for a longer period of time. Contact your adviser as soon as possible. A number of mortgage lenders are more flexible with current repayment obligations. These obligations can be postponed for several months in the event of payment problems.

_________________________________________________________

7. Checklist & tips

The ‘Stichting MKB Financiering‘ and ‘ONL voor Ondernemers‘ have jointly created a checklist for self-employed persons and entrepreneurs with 12 tips for limiting liquidity problems and some concrete tips for obtaining extra financing and liquidity in the short term.

– – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –

Pay special attention! The above schemes do not apply to all non-EU citizens. Take a good look at whether or not you qualify, and whether the application may have consequences for your residence permit in the Netherlands. You can read more about it on the IND website.

More information via the link: www.ind.nl

Important websites

 

Rijksoverheid (Government)

Frequently asked questions about the consequences of the coronavirus for the cultural sector can be found at www.rijksoverheid.nl

 

Kamer van Koophandel (Chamber of Commerce)

On the website of the Chamber of Commerce you can find a lot of information about the various schemes available to entrepreneurs: www.kvk.nl

 

Gemeente Amsterdam (Municipality of Amsterdam)

Information about the general policy of the municipality of Amsterdam can be found at: www.amsterdam.nl

There is a special page for entrepeneurs: 'Rental rights for entrepreneurs during corona'.
Due to the corona crisis, many entrepreneurs can no longer pay the rent for their business premises. Read what you can do and what your rights and obligations are:  www.amsterdam.nl/ondernemen

 

Cultuur+Ondernemen

There are various organizations and institutions that provide culture-oriented information. Cultuur + Ondernemen lists them: www.cultuur-ondernemen.nl

 

De Kunstenbond (union)

It is important to clearly identify the impact of COVID-19 in order to be eligible for government support for the cultural sector as a whole. De Kunstenbond has started an inventory to report the damage to freelancers in the creative sector. On this special page, you as a freelancer in the cultural and creative sector, can report your cancellations, and therefore a loss of income, due to the coronavirus: www.kunstenbond.typeform.com.

More useful information can be found on the website for artists and creatives: www.kunstenbond.nl

 

Kunsten ’92 (Association for Art, Culture and Heritage)

The association has set up a page for institutions and self-employed persons about information on the measures taken by the government. The organization also maintains contact with the Ministry of Education, Culture and Science and the House of Representatives about the consequences for the sector. Kunsten ’92 is leading the taskforce created to serve the interests of the cultural and creative industries. Read more about it on the website:www.kunsten92.nl

 

Bond van Nederlandse Ontwerpers (Association of Dutch Designers)

The organization provides tools and information to get through the crisis period, including templates for applying for deferment of payment. They also share many positive messages from creative initiatives that are now developing. Read more: www.bno.nl

 

SENA

For all musicians: SENA has announced that it will immediately make an extra application round with a budget of 200,000 euros available in the SENA Performers Music Production Fund. You can apply up to  April 12th and you will hear whether or not it will be granted by April 23. Applications can be made via: www.sena.nl

 

Boekmanstichting

Current news about corona and the cultural sector can also be followed via the Boekman Foundation. They publish current items about the consequences of the virus for various companies in the cultural sector: www.boekman.nl

 

Fonden (Funds)

Various funds (eg  Mondiaan FondsAFKStimulerinsfond Creatieve Industrie, Fonds Podium Kunsten  etc) share information on their websites, including about the situation regarding current applications.

 

Initiatives from the Broedplaatsen

We would also like to share something positive in these difficult times. View the initiatives of our tenants that have recently developed to make life in insulation more inspirational and that gives tenants the chance to show their work to the public in an alternative way. Read more about the initiatives via our news page: www.urbanresort.nl/news and stay up-to-date via our Facebook page.

 

DCR Network

DCR Network, the umbrella organization for incubators (broedplaats ontwikkelaars) in the Netherlands, has sent a letter on April 2nd to the Ministries of Education, Culture and Science and Economic Affairs with a cc to the Task Force. In this letter they highlight the problems creative hubs in the Netherlands are facing due to the corona crisis. The letter was signed by  125 incubator organizations and atelier organizations in the Netherlands, including Urban Resort. Read more on the website: www.dcrnetwork.nl

 

The Makerstore

The Maker Store in the Hallen in Amsterdam West, has started an online initiative to help Amsterdam-based makers show their work online. With the online platform they want to give local makers a helping hand in these difficult times. Our tenants are also invited to register. You can do this at: www.steundemaker.amsterdam

________________________________________________________________________________________________________________

 

Do you have other questions or would you like to discuss something with us? That is possible, especially at this time! Do not hesitate to contact us. You can, ofcourse get in touch with your own rental-coordinator or via info@urbanresort.nl or call us on 020 6937575.

Is there anything else we can add to this list? Let us know! Sen us an email: publiciteit@urbanresort.nl. Give us a ‘like’ on Facebook and stay informed of our latest news.

 

Urban Resort cannot be held responsible for any errors in the published information.

Urban Resort

COVID-19: Maatregelen in onze broedplaatsen

Laatste update 10 mei 2020

We nemen in onze broedplaatsen passende maatregelen om verspreiding van het coronavirus tegen te gaan. Urban Resort volgt in al haar doorlopende werkzaamheden de richtlijnen van de RIVM en overheid op. We delen hieronder graag informatie voor onze broedplaatsen over de maatregelen die wij nemen: zoals preventie, het verhogen van de schoonmaak en het ter beschikking stellen van desinfecterende middelen. 

Urban Resort blijft open en bereikbaar voor haar huurders. Bezichtigingen voor vrijkomende studio’s zullen 1 op 1 plaats vinden met een gepaste 1,5m afstand. Onze medewerkers werken voor zover mogelijk vanuit huis. Sommige (onderhouds)werkzaamheden kunnen nu niet worden uitgevoerd om een eventuele besmetting van collega’s onderling te voorkomen. Waar het kan gaan we natuurlijk wel gewoon door!

Algemene maatregelen

Wij vragen alle huurders om zich aan de richtlijnen te houden van het RIVM en de GGD. Zie ook voor meer informatie de website van de Rijksoverheid. Op dit moment zijn dit de belangrijkste maatregelen die jullie kunnen nemen om verspreiding van het coronavirus te voorkomen. Het is dus altijd belangrijk om deze op te volgen. Het zijn:

  • Was je handen regelmatig
  • Hoest en nies in de binnenkant van je elleboog
  • Gebruik papieren zakdoekjes
  • Schud geen handen
  • Iedereen in Nederland wordt gevraagd om waar mogelijk 1,5 meter afstand van elkaar te bewaren
  • Werk zoveel mogelijk thuis
  • Als je milde gezondheidsklachten hebt, mijdt sociaal contact en blijf thuis

En denk zelf na over het verkleinen van risico’s.

Bereikbaarheid 

Urban Resort blijft bereikbaar. Bij voorkeur bereik je als huurder,  je verhuurcoördinator per email omdat er veel thuis gewerkt wordt. Heb je vragen of zorgen, deel deze dan graag met iemand van ons team. Dat kan ook via info@urbanresort.nl of bel 020 6937575

BELANGRIJK: Laat het ons altijd weten als je denkt of weet dat je het coronavirus hebt!

 

Gebruik van werkruimtes

Onze panden zijn open. Wanneer je geen gezondheidsklachten hebt, kun je gebruik maken van je ruimte. Houd wel gepaste afstand tot elkaar en neem de benodigde hygiënemaatregelen in acht. Heb je (milde) gezondheidsklachten, zoals niezen, hoesten, keelpijn, een loopneus of koorts, blijf dan thuis! Deel jij jouw werkruimte met medegebruikers? Maak dan onderlinge afspraken. Vind hieronder een aantal tips om de kans op besmetting in je werkruimte te verkleinen.

Richtlijnen voor huurders en gebruikers:

  • 1. Zorg voor minimaal 10m2 werkruimte per persoon in jouw studio.
  • 2.  Het is misschien niet mogelijk allemaal tegelijk in de ruimte te werken. Maak daarom een rooster: Wie, wanneer een waar wordt er gewerkt in de studio.
  • 3. Markeer op de vloer hoe je je in de ruimte kan bewegen om contact met je mede-gebruikers te vermijden (bijvoorbeeld door een éénrichtingsverkeer aan te duiden).
  • 4. Houd ook in liften rekening met 1,5 meter afstand, en neem bij voorkeur de trap.
  • 5. Zorg voor een afgesloten afvalbak in je ruimte.
  • 6. Deel geen pennen, opladers, telefoon, aanstekers, nietmachines, muizen etc. Zorg er voor dat je een eigen werkplek hebt, of maak deze goed schoon na gebruik voor de volgende gebruiker
  • 7. Maak contactpunten (bijvoorbeeld de lichtknop of de deurklink) regelmatig schoon met een alcoholdoekje.
  • 8. Zorg voor voldoende ventilatie binnen je studio, het liefst zet je een raam open voor verse buitenlucht.
  • 9. Leg geen lange afstanden af naar de broedplaats. Vermijd het openbaar vervoer zo veel mogelijk.
  • 10. Niet-huurders mogen vanaf 1 juni de broedplaats weer in volgens de maatregelen vanuit RIVM, mits de juiste afstand wordt gewaarborgd. Het wordt vooralsnog nog steeds afgeraden om bezoek uit te nodigen in je studio. Kan het niet anders, neem dan bovenstaande maatregelen in acht.

 

We proberen zo goed en zo kwaad onze broedplaatsen werkbaar te houden. Mocht je een goed idee hebben, of loop je tegen iets aan, laat het ons weten! Zorg er samen met je broedplaatscollega’s voor dat we in een veilige omgeving kunnen werken, en spreek elkaar er dus op aan de richtlijnen te volgen.

Hygiëne

Omdat hygiëne op dit moment uiterst belangrijk is, zal Urban Resort desinfecterende schoonmaakartikelen distribueren aan alle broedplaatsen. In de broedplaatsen waar door Urban Resort wordt schoongemaakt, breiden we de opdracht tot nader order uit zodat alle deurklinken, trapleuningen en dergelijke vaker worden gereinigd. Daar waar de schoonmaak onderling wordt geregeld, verzoeken we huurders om de desinfecterende middelen ook hiervoor te gebruiken.

Opschorting publieke functies

In alle broedplaatsen zijn de publieke activiteiten en evenementen gestaakt en alle eet- en drinkgelegenheden zijn gesloten. Culturele instellingen mogen echter vanaf 1 juni voorzichtig weer open. Het kabinet is op 6 mei jl. met de volgende maatregelen gekomen: Een maximum van 30 personen (incl. personeel) en 1,5 meter afstand en bezoekers moeten vooraf reserveren. Dit wordt opgeschaald naar 100 personen (incl. personeel vanaf 1 juli 2020). We kijken samen met de culturele instellingen en horeca ondernemers in onze panden naar oplossingen om de 1,5m afstand te kunnen behouden. Alle evenementen met een vergunnings- en meldplicht zijn verboden tot 1 september 2020.

Woongroepen

We snappen dat er ook zorgen zijn bij de mensen die wonen in onze panden. In broedplaatsen LELY, SUP en WIJK7 wonen huurders in woongroepen. We hebben signalen ontvangen van huurders die zich zorgen maken over de mogelijkheid dat één van de bewoners besmet zou raken met COVID-19. Ook hier wijzen we op de regelgeving van RIVM en de Rijksoverheid die in FAQ’s allerlei antwoorden geven op dit soort situaties. We onderhouden apart contact met alle huurders die bij ons wonen.

Geen receptiefunctie: omgang met post en pakketten

Voor de broedplaatsen waar een receptie is, stoppen we tijdelijk met de receptiefunctie. Urban Resort wil de risico’s voor receptiemedewerkers beperken. Zo zullen huurders bij o.a. LELY zelf zorg moeten dragen voor het in ontvangst nemen van post en pakketjes. Enkel bij onze broedplaats ACTA zetten we een beperkte receptiefunctie voort. 

Informatie voor jouw onderneming als kunstenaar, maker of culturele organisatie

De coronacrisis heeft mogelijk grote gevolgen voor jouw onderneming als kunstenaar, maker of culturele organisatie. Urban Resort houd je daarom op deze pagina graag op de hoogte van informatie die jou kan helpen deze periode door te komen.

Huurverhoging

Elk jaar wordt de huur d.m.v. een indexering aangepast. Lees hier verder wat dit inhoud en waarom wij dit, ondanks de huidige situatie, ook dit jaar moeten doorvoeren.

Kijkdagen

Bezichtigingen van de vrijkomende ruimten gaan 1-op-1 door, met 1,5m afstand. Op onze aanbod-pagina vind je informatie over de studio’s die beschikbaar zijn/komen.

We wensen iedereen veel sterkte en gezondheid toe!

 

Urban Resort

COVID-19: Nieuws en updates voor onze creatieven

Laatste update 14 april 2020

De consequenties van het coronavirus hebben een sterke weerslag in de creatieve- en culturele sector. Onze huurders, veelal zzp’ers, komen voor zware tijden te staan.

De overheid komt met een aantal financiele regelingen. Urban Resort kan vooralsnog geen aanspraak doen op financiele steun, en kan dus niet de huur kwijtschelden. Zoals de meeste organisaties in de culturele sector, zijn wij ‘not-for-profit’, en hebben daarom een beperkte financiele buffer.

Urban Resort probeert haar huurders echter zo veel mogelijk bij te staan in deze onzekere tijden.

Daarom hebben wij een overzicht gemaakt van de verschillende regelingen die zzp’ers zelf kunnen aanvragen en de belangrijkste websites waar relevante informatie gedeeld wordt. De informatie verandert dagelijks. Wij adviseren dan ook om zelf de berichtgeving hierover, op de genoemde website en anderen, goed in de gaten te blijven houden.

Huurders die in de problemen komen door de tijdelijke tegenvallende omzet door de Corona crisis kunnen contact met ons opnemen. Samen kijken we naar de mogelijkheden voor een betalingsregeling/oplossing. We nodigen huurders uit om per mail contact op te nemen met hun verhuurcoördinator. Je kan ook een email sturen naar adminsitratie@urbanresort.nl. We spreken je ook graag telefonisch via 020 6937575.

Lees hier verder over de maatregelen die wij nemen op onze panden en binnen de organisatie.

 

  1. Lees hier over de maatregelen die we nemen in onze broedplaatsen
  2. _________________________________________________________

 

Informatiebonnen mbt regelingen

 

  1. 1. Bbz (bijzondere bijstand zelfstandigen) uitkering & Bbz lening

Zelfstandigen zonder personeel kunnen bij de gemeente een tijdelijke ondersteuning krijgen in de vorm van bijstand. Die uitkering is bedoeld om de inkomensterugval op te vangen die veroorzaakt?wordt door de coronacrisis en is een aanvulling tot een sociaal minimum voor een periode van 3 maanden.

Je kunt als ondernemer ook een Bbz bedrijfskrediet/lening aanvragen om liquiditeitsproblemen op te lossen. De aflossing van die lening kan worden uitgesteld.

Meer informatie via de link: www.rijksoverheid.nl

  1. _________________________________________________________

 

  1. 2. Tegemoetkoming schade COVID-19

Is je omzet gedaald vanwege de door de overheid getroffen maatregelen tegen de coronacrisis dan heb je recht op een gift van € 4.000 om lopende bedrijfskosten te compenseren.

De tegemoetkoming is voor die ondernemers waarvan de hoofdactiviteit overeenkomt met een van de vastgestelde SBI-codes. Ontbreekt jouw SBI-codes in de lijst? Lees dan hier verder.

Meer informatie via de link: www.rvo.nl

  1. _________________________________________________________

 

  1. 3. Lening via een borgstellingsregeling (BMKB en GO-financieringen)

Door garanties-/borgstellingen van de overheid is het makkelijker om een lening te krijgen bij een van de Nederlandse banken en andere kredietverstrekkers. Ondernemers kunnen de BMKB en een GO-financiering benutten voor een overbruggingskrediet of om hun rekening courant-krediet te verhogen. Voor lopende financieringen stellen de banken zich soepel op. De aflossingsverplichtingen kunnen in sommige gevallen worden uitgesteld.

Meer informatie via de link: www.rvo.nl

  1. _________________________________________________________

 

  1. 4. NOW-regeling (tijdelijke tegemoetkoming loonkosten)

Een werkgever kan een aanvraag bij het UWV indienen voor tegemoetkoming van de loonkosten.

Meer informatie via de link: www.uwv.nl

  1. _________________________________________________________

 

  1. 5. Belastingdienst

De Belastingdienst neemt maatregelen op het gebied van uitstel van betaling van belasting. Dit kan voor alle aanslagen inkomstenbelasting, vennootbelasting, omzetbelasting (BTW) en loonheffingen. Daarvoor stuur je een brief naar de Belastingdienst.

Behaal je deze periode minder winst, dan kan je nu je voorlopige aanslag wijzigen, zodat je direct minder belasting betaalt. Als het bedrag van de nieuwe voorlopige aanslag lager is dan de belasting die je in de eerste maanden van het jaar al hebt betaald, dan krijg je het verschil terugbetaald.

De Belastingdienst verlaagt ook tijdelijk de invorderingsrente en de belastingrente naar 0,01%.. Dit geldt voor alle belastingschulden.

Meer informatie via de link: www.belastingdienst.nl

  1. _________________________________________________________

 

  1. 6. Hyptheek

De eerste hypotheekverstrekkers hebben hun hypotheekrente tarieven verhoogd. Door de verslechterende economische toestand loopt de kapitaalmarktrente op en die is van invloed op de hoogte van de hypotheekrente. Het is nog even afwachten of de stijging doorzet, aangezien de Europese Centrale Bank een financieel noodpakket heeft samengesteld van 75 miljard. Dit is dus hét moment, indien je dat nog niet hebt gedaan, om je huidige hypotheekvoorwaarden te verbeteren en je maandlasten voor langere tijd te verlagen. Neem zo spoedig mogelijk contact op met je adviseur. Een aantal hypotheekverstrekkers gaat soepeler om met lopende aflossingsverplichtingen. Die verplichtingen kunnen bij betalingsproblemen een aantal maanden worden uitgesteld.

  1. _________________________________________________________

 

7. Checklist & tips

Stichting MKB Financiering en ONL voor Ondernemers hebben samen een checklist voor zzp-ers en MKB-ondernemers gemaakt met 12 tips om liquiditeitsproblemen te beperken en enkele concrete tips om op korte termijn aan extra financiering en liquiditeit te komen.

 

  • – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –

 

Let op! Bovenstaande regelingen gelden niet voor alle niet-EU burgers. Bekijk goed of je wel/niet in aanmerking komt, en of de aanvraag wellicht consequenties kan hebben voor je verblijfsvergunning in Nederland. Je leest er meer over op de website van de IND.

Meer informatie via de link: www.ind.nl

Belangrijke websites 

 

Rijksoverheid

Veel gestelde vragen over de consequenties van het coronavirus voor de culturele sector is te vinden via www.rijksoverheid.nl

 

Kamer van Koophandel

Op de website van de KvK kan je veel informatie vinden over de verschillende regelingen die voor ondernemers beschikbaar zijn: www.kvk.nl

 

Gemeente Amsterdam

Informatie over het algemene beleid van gemeente Amsterdam is te zinden via: www.amsterdam.nl

Er is een speciale pagina gemaakt voor ondernemers: ‘Huurrechten voor ondernemers tijdens corona’.Door de coronacrisis kunnen veel ondernemers de huur van hun bedrijfspand niet meer betalen. Lees wat u kunt doen en wat uw rechten en plichten zijn: www.amsterdam.nl/ondernemen

 

Cultuur+Ondernemen

Er zijn diverse brancheorganisaties en instellingen die op de cultuur gerichte informatie verstrekken. Cultuur+Ondernemen zet ze op een rijtje: www.cultuur-ondernemen.nl

 

De Kunstenbond

Het is belangrijk om duidelijk de impact van COVID-19 in kaart te brengen om zo als gehele culturele sector aanspraak te doen op overheidssteun. De Kunstenbond is een inventarisatie begonnen om de schade bij zzp’ers in de creatieve sector aan te kaarten. Op deze speciale pagina kun jij als zzp’er in de culturele en creatieve sector jouw afzeggingen als gevolg van het coronavirus melden via van een meldpunt voor misgelopen inkomsten: www.kunstenbond.typeform.com. Op de website is meer nuttige informatie te vinden voor kunstenaars en creatieven: www.kunstenbond.nl

 

Kunsten ’92, Vereniging voor Kunst, Cultuur en Erfgoed

De brancheorganisatie heeft een pagina ingericht voor instellingen en zzp’ers met daarop informatie over de maatregelen die de overheid heeft getroffen. Ook houdt de organisatie contact met het Ministerie OCW en de Tweede Kamer over de gevolgen voor de sector. Kunsten ’92 neemt het voortouw bij de taskforce die voor het steunpakket voor de culturele en creatieve sector in het leven is geroepen. Lees er meer over op de website: www.kunsten92.nl

 

Bond van Nederlandse Ontwerpers

De organisatie beidt handvatten en informatie om de crisis periode door te komen, met o.a. sjablonen voor het aanvragen van uitstel van betaling. Ze delen ook veel positieve berichten van creatieve initiatieven die zich nu ontwikkelen. Lees verder: www.bno.nl

 

SENA

Voor alle muzikanten: SENA heeft aangekondigd per direct een extra aanvraagronde met 200.000 euro budget beschikbaar te stellen in een extra SENA Performers Muziekproductiefonds. Je kunt een aanvraag doen t/m 12 april en je hoort uiterlijk 23 april of het toegekend wordt. Aanvragen kan via: www.sena.nl

 

Boekmanstichting

Verder is het actuele nieuws over corona en de culturele sector te volgen via de Boekmanstichting. Zij publiceren actuele items rondom de gevolgen van het virus voor diverse ondernemingen in de culturele sector:  www.boekman.nl

 

Fondsen

Verschillende fondsen (bijv. Mondiaan Fonds, AFK, Stimulerinsfond Creatieve Industrie, Fonds Podium Kunsten etc) delen op hun websites informatie o.a. ook over lopende aanvragen.

 

Initiatieven uit de Broedplaatsen

We willen ook graag iets positiefs meegeven in deze moeilijke tijden. Bekijk hier de initiatieven van onze huurders die zich de afgelopen tijd hebben ontwikkeld om het leven in isolatie wat draagbaarder te maken en hun werk te kunnen tonen. Lees meer over alle initiatieven via onze nieuwspagina: www.urbanresort.nl/news en blijf up-to-date via onze Facebookpagina.

 

DCR Network

DCR Network, overkoepelende organisatie voor broedplaatsen in Nederlands,  heeft 2 april een brief gestuurd aan de Ministeries van Onderwijs, Cultuur en Wetenschap en Economische Zaken met een cc naar de Taskforce. Met deze brief brengen zij de problematiek van de hubs in Nederland door de coronacrisis onder de aandacht. De brief werd ondertekend door maar liefst 125 broedplaats- en atelierorganisaties in Nederland waaronder ook Urban Resort. Lees verder op de website: www.dcrnetwork.nl

 

The Makerstore

Steun de Maker is een initiatief van The MakerStore in de Hallen in Amsterdam West. Wegens de quarantaine zijn veel winkels gesloten waardoor een groot gedeelte van de inkomsten van lokale makers wegvalt. Ga naar de website www.steundemaker.amsterdam en koop een mooi product bij een Amsterdammer!  Ook onze huurders worden uitgenodigd om zich aan te melden. Dat kan via: www.steundemaker.amsterdam

___________________________________________________________________________________________________
Heb je andere vragen of wil je iets met ons overleggen? Dat kan, juist in deze tijd! Schroom niet om contact met ons op te nemen. Dat kan, uiteraard met jouw eigen verhuurcoördinator of via info@urbanresort.nl of bel 020 6937575.

 

Kunnen we nog iets toevoegen aan deze lijst? Laat het ons weten! Mail naar publiciteit@urbanresort.nl. Geef onze Facebook pagina en ‘like’ en blijf daarmee op de hoogte van onze laatste nieuwsberichten.

 

Urban Resort kan niet aansprakelijk worden gesteld voor eventuele fouten in de gepubliceerde informatie.

Urban Resort

POST, de nieuwste creatieve hotspot in Nieuw-West!

Benieuwd naar het huidige aanbod in broedplaats POST? Bekijk de aanbodpagina.

POST BIEDT VANAF APRIL ’20:
– Vijf studio’s, variërend van 18 m2 tot 50 m2
– Huur tussen de €245,-  en €554,- per maand
– Servicekosten inbegrepen: voorschot voor gas, water, licht en internet
– Een grote, lichte ruimte van 100 m2 voor een maatschappelijk initiatief of semi-openbare invulling (€1.380,- per maand ex BTW)

– Lakenhalstraat 2, om de hoek van metrostation Postjesweg!

 

De eerste kunstenaars en creatieve ondernemers trekken deze maand al in de broedplaats! 

 

Urban Resort

Aanmelden voor een atelier (CAWA)

De gemeente subsidieert broedplaatsen om betaalbare ateliers voor kunstenaars en creatieven te realiseren, zijn een groot aantal ruimtes enkel voor deze doelgroep bestemd. De CAWA-commissie toetst uit naam van de gemeente of een kandidaat inderdaad kunstenaar of creatieve professional is en zo’n CAWA-ruimte mag huren.

Om door de CAWA-commissie getoetst te worden doorloop je een procedure waarbij je o.a. een portfolio uploadt en aantoont dat je onder de inkomensgrens verdient. De procedure heeft best wat stappen en wordt daarom weleens als ingewikkeld ervaren.  Hieronder stap voor stap omschreven wat je moet aanleveren, lees de tekst goed!

Als je even de tijd neemt is het niet heel moeilijk maar onderschat het niet en vraag je contactpersoon bij Urban Resort om hulp als je vastloopt.

!LET OP!
Als je de deadlines mist wordt je dossier niet in behandeling genomen en kan je geen ruimte huren

STAPPENPLAN PROCEDURE

1. Schrijf je in via https://www.ateliers.amsterdam.nl/account/registreren/ en betaal €25,-. Wanneer je betaling door de ABA (Ateliers en Broedplaatsen Amsterdam) is ontvangen sturen ze jou een mail om je profiel te activeren. Deze moet je binnen 24 uur activeren, anders moet je een nieuwe inlogcode aanvragen.

2. Vul de basistoets in en upload je portfolio (producties, presentaties en erkenning).

2.1 BASISTOETS
Hier kun je je beroep aangegeven. Staat je beroep er niet tussen? Neem even contact op met je contactpersoon van Urban Resort om te bespreken wat je het beste kunt invullen. Let op: als je afwijkt van de erkende lijst moet je extra goed beargumenteren waarom jij positief beoordeeld moet worden doormiddel van een sterk portfolio.

Als je geen afgeronde opleiding hebt gevolgd voor je creatieve beroepspraktijk kun je aanvinken dat je autodidact bent. Ook hiervoor geld dat je portfolio de commissie er dan van moet overtuigen en je bij Presentaties en Erkenning dus goed moet laten zien dat je praktiserend bent.

2.2 PORTFOLIO
–     Productie: wat je gemaakt hebt in de afgelopen drie jaar. Vermeld de titel, omschrijving en alle andere relevante informatie. Per jaar minimaal 2 werken, totaal maximaal 10.
–    Presentaties: waar is je werk getoond, optredens etc.
–    Erkenning: aanbevelingen, prijzen, vermeldingen in media. Wanneer je autodidact aanvinkt is het van extra belang om op dit onderdeel meer focus te leggen.

Heb je minder werk dan de genoemde norm? Neem contact op met je contactpersoon bij Urban Resort, en bespreek hoe je dit het beste kunt beargumenteren.

3. MOTIVATIEBRIEF
In max. 250 woorden kun je aan de commissieleden vertellen waarom jij de geschikte kandidaat voor deze ruimte bent. Ga hier dus in op de volgende vragen:

Wat zijn je creatieve plannen voor de komende jaren?
Zijn er geplande samenwerkingen met gerenommeerde instellingen?
Hoe draagt dit atelier bij aan je ambities en toekomstplannen?
– Waarom heb je deze plek nodig om jouw werkzaamheden uit te voeren? Denk hierbij aan de ligging, lichtinval, grootte, et cetera.

De commissie hecht grote waarde aan deze motivatie!
Let op: kopieer de tekst in het tekstvlak, een pdf wordt niet in behandeling genomen.

4. Stuur een mail naar aba@amsterdam.nl met je contactpersoon van Urban Resort in cc, met de vraag of jouw profiel gekoppeld kan worden aan ruimte.

De deadline voor het versturen van deze mail is de donderdag 10:00, 14 dagen voor de vergaderdatum. De ABA koppelt jouw dossier aan de ruimte.

  1. 5. INKOMENSVERKLARING
    De commissie wilt zien of jij niet te veel verdiend. Je kunt dit aantonen met de belastingaanslag van 2019.
    Je stuurt een mail zodat je jouw persoonlijke motivatie en belastingaanslag 2019 kunt uploaden. De deadline voor het opsturen is 10 dagen voor de vergaderdatum. Wanneer alle stukken op tijd zijn ontvangen  kan je aanvraag behandeld worden door de commissie.

De inkomensverklaring gaat expliciet over jouw privé inkomen, het salaris dat je verdient/jezelf daadwerkelijk uitbetaald uit je onderneming. En niet over de omzet en winst van je eventuele onderneming en/of kunstwerken.

Vanwege de privacywetgeving moet de inkomensverklaring beveiligd verstuurd worden. Dit doe je door je aanslag, die je als pdf kunt downloaden, als afbeelding in te voegen in Microsoft Word. De uitleg hiervoor krijg je in de mail.

TIP : Werk met Mozilla Firefox of Google Chrome! Uit ervaring is gebleken dat de website niet goed werkt op Internet Explorer en Safari (Apple).

Voor verdere vragen over de werking van de website kun je contact opnemen met de CAWA commissie:

  • maandag t/m woensdag van 09.00 tot 12.00 uur
  • 06 1239 5303 of aba@amsterdam.nl

Voor inhoudelijke vragen over je aanmelding kun je contact opnemen met je contactpersoon van Urban Resort:
020 69 37 575

Meer info over de CAWA vind je hier:
Algemene informatie toetsen
Kunst en cultuur ateliers

Urban Resort

Maak je portfolio

Maak deel uit van de community!

1000 gebruikers in 19 broedplaatsen, een oneindige hoeveelheid talent! 

Inmiddels bieden we plaats aan meer dan 1000 gebruikers verspreid over 19 broedplaatsen, wat betekent: we zijn gastheer voor veel getalenteerde mensen. Daarom presenteren we dit talent op onze website. Als huurder krijg je je eigen portfolio met ruimte voor foto’s en video’s, liedjes en links. En al je sociale mediakanalen. Niet alleen kun je gemakkelijk andere creatieven vinden om mee te werken, potentiële klanten zullen je ook met een paar klikken kunnen vinden.

Hoofdhuurders, onderhuurders en mede-gebruikers kunnen allemaal hun persoonlijke portfolio uploaden!

Samenwerking en zichtbaarheid
Het is belangrijk dat Urban Resort laat zien waarom broedplaatsen zo belangrijk zijn voor het behoud van een kleurijk en creatieve Amsterdam. We ontwikkelen goedkope werk-, en soms, woonruimte voor creatieven in onze stad, en willen dat blijven doen. Door jouw portfolio te uploaden help je ons aan de Gemeente , vastgoed-eigenaren, ontwikkelaars en coöperaties – allemaal potentiele samenwerkingspartners voor toekomstige projecten – te laten zien voor wie we het doen en waarom het zo belangrijk is om deze ruimte te blijven realiseren.

 

Je portfolio online in 6 stappen:

  1. 1. Open de link https://urbanresort.nl/create
  2. 2. Voer je gegevens in. De klantcode (clientcode), naam, e-mailadres en bio. En voeg referenties toe aan uw sociale mediakanalen, websites en film. Je vindt je clientcode op je factuur, of stuur ons een mailtje: publiciteit@urbanresort.nl.
  3. 3. Foto’s toevoegen. Ongeveer 1 MB (max. 2 MB). Zorg dat je deze bij de hand hebt.
  4. 4. Check check dubbel check. Heb je alles correct ingevuld? Je kan je profiel maar één keer uploaden. Correcties kan je naar publiciteit@urbanresort.nl sturen, dan passen wij het aan.
  5. 5. Verzenden, verzenden, verzenden! Je bent klaar voordat je kunt zeggen supercalifragilisticexpialidocious.
  6. 6. Urban Resort checkt de portfolio’s een laatste keer voor ze online gaan. Je ziet je profiel na een aantal dagen op onze website.

 

Vragen of heb je problemen met uploaden? Stuur ons een e-mail: publiciteit@urbanresort

Urban Resort

Kazerne, de nieuwste creatieve hotspot in Zuidoost!

In de nieuwste hotspot van Reigersbos Zuidoost zijn nu ruimtes beschikbaar voor makers en creatieven. Meld je snel aan en kom een kijkje nemen!

Stichting Urban Resort ontwikkelt de komende 5 jaar, i.s.m. LOLA en buurtbewoners Maru Asmellash  (o.a. bekend van kledingmerk The New Originals) en Dennie Armelita, broedplaats de KAZERNE.

In de voormalig Brandweerkazerne komen maar liefst 18 studio’s voor creatieve ondernemers, kunstenaars en culturele organisaties in hartje Zuidoost. Daarnaast komt er een muziekproductieruimte, buurtwerkplaats, flex-werkplekken, (buurt)podium, buurtkeuken, koffiebar en sportzaal in het gebouw.

De eerste huurders trekken deze maand nog in. Er zijn nog ruimtes beschikbaar voor mensen die hier hun eigen kantoor- of atelierruimte zouden willen vestigen of partijen die ruimte zoeken voor  hun creatieve programma. Een grote gymzaal en de flexwerkplekken verder nog tal van mogelijkheden.

 

Dus ben jij opzoek naar een atelier om te schilderen of je kunstinstallatie te bouwen, je werkplaats te realiseren of je ontwerp te maken? Of zoek je een locatie om evenementen te organiseren of een tof programma te ontwikkelen voor de buurt?

Dan zijn wij opzoek naar jou!

 

 

KAZERNE BIEDT VANAF MEDIO JANUARI ’20:

 

 

 

Meld je snel aan voor een kijkdag:

Aanmelden -> info@urbanresort.nl

Contact persoon: Tessa Conijn

Telefoon -> 020 69 37 575

Adres -> Remmerdenplein 100

Er zijn nog enkele ruimtes beschikbaar!

Ruimte 1.01 – 14m2 – €228,06 (incl. BTW en servicekosten)

——————————————————————————————————————————
Ruimte 1.02 – 7,2 m2 – €144,95 (incl. BTW en servicekosten)

——————————————————————————————————————————
Ruimte 2.03 – 15,8m2 – €234,18 (incl. BTW en servicekosten)

——————————————————————————————————————————
Ruimte 2.06  – 15,4m2 – €232,85 (incl. BTW en servicekosten)

——————————————————————————————————————————
Ruimte 2.07 – 16,2m2 – €235,51 (incl. BTW en servicekosten)

——————————————————————————————————————————
Ruimte 2.08 – 20,7m2 – €280,66 (incl. BTW en servicekosten)

 

Plattegrond